Halita Bijbelschool is tot zegen

Zoals we in vorige nieuwsbrieven al hebben verteld is er dit jaar begonnen met de Halita Bijbelschool bij de Parecis Indianen. Het is echt een zegen! Edgard verteld: ‘Momenteel zijn we bezig het eerste jaar af te ronden. Een week per maand werd er les gegeven en een dag was er ‘outreach’ en gingen we o.a. met de studenten op pad naar stammen van de Nambiquara om daar te getuigen van de Hoop die in ons is. De wegen zijn erg slecht. Zo gingen we naar een dorp Nova Esperança (Nieuwe Hoop) genaamd, waar we twee dagen doorbrachten. Dit dorp is meer dan 100 km van waar we zijn met de Bijbelschool, maar het duurt 3 uur om daar te komen. Gelukkig hebben we de terreinwagen, anders zou het onmogelijk zijn. We werden warm welkom geheten. De mensen daar zijn erg open en verlangend naar het Woord van God. De broeders vroegen onze hulp om ook daar Bijbelonderricht te geven. Er is nog veel te doen onder deze inheemse volken, maar het heeft echt ons hart “.

17 geslaagden
Er zijn 17 mensen die deze Bijbelcursus hebben gevolgd en goed hebben afgesloten. De cursusleiders zijn blij verrast hoe relatief gemakkelijk ze de lesstof tot zich namen en in staat zijn wat hebben ze geleerd aan anderen over te brengen. De cursus is bedoeld als een tweejarige opleiding. Als bemoediging zijn er tijdens de conferentie bij de Parecis, die van 16-18 november is gehouden, aan de deelnemers een certificaat uitgereikt. En natuurlijk is er de hoop dat zich nieuwe cursisten gaan aanmelden. In de jaren 80 , is er al voorwerk gedaan door Doloris en Mailton door vertaalwerk te doen. Wat mooi om te zien dat nu hun dochter Suzana en haar man Jacob cursusleiders zijn. Edgard en Tereza Bringsken werken verder samen met een echtpaar Florino en Norma , verbonden aan de Filadelfia gemeenten, die ook lessen verzorgen.

Sichting CZB

VIEW ALL POSTS