Auto total loss en een bijzondere ontmoeting

Die zondag verlieten we Vila Bela naar onze woonplaats Vilhena (390 km). Halverwege, 5 km van Conquista d’Oeste kregen we autopech, de motor stopte ermee. We duwden onze auto naar de kant van de weg en wachtten tot de berger zou arriveren om de auto naar Vilhena te slepen. We moesten meer dan 4 uur wachten op de berger, maar we hebben in die tijd iets bijzoners meegemaakt en de grote liefde van God ervaren!  Omdat we in de buurt van een Nambiquara dorp waren, duurde het niet lang dat één van de indianen voorbij kwam en ons zag. Hij stopte en vroeg of we hulp nodig hadden. Hij riep al snel anderen en voor we het wisten zaten we samen met een groep van 6 Nambiquaras-mannen. We deelden uit Gods Woord, we zongen en hebben gebeden. Het is bijzonder hoe God alles voorbereidt. Eén van deze mannen bleek een conflict te hebben met zijn vrouw en was al meer dan een week weg van huis. Hij opende zijn hart en we konden hem aanmoedigen uit Gods Woord en voor hem bidden. Ik adviseerde hem om naar huis te gaan en het met zijn vrouw uit te praten. De volgende dag belde hij me terug. Hij was na ons gesprek terug naar zijn dorp gegaan en een gesprek gehad met zijn vrouw en kinderen. Ze hebben het goed gemaakt en de gezinsrelaties zijn hersteld. Hoe geweldig is God ! In welke omstandigheden we ons ook bevinden, we kunnen onze Vader altijd verheerlijken,  gehoorzamen en onze naaste dienen!

En dan de auto. In Vilhena is geconstateerd, dat de krukas gebroken (zie afbeelding) en de motor zwaar beschadigd is. Met al 400.000 km op de teller en groeiende onderhouds– en reparatiekosten de afgelopen jaren, is reparatie niet meer verantwoord. De auto is total loss. We hebben de afgelopen weken gelukkig auto’s kunnen lenen van vrienden en kennissen, en bidden en zoeken nu naar oplossingen.

Wilt u de aanschaf van een andere auto, of één van onze andere projecten steunen?

Sichting CZB

VIEW ALL POSTS